Noga utvalda kosttillskott

 Fri frakt över 499 kr (i Sverige)

Leverans 1-3 dagar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Noga utvalda kosttillskott

 

 

 

 Fri frakt över 499 kr (i Sverige)

 

 

 

Leverans till dörren

 

 

Lågkolhydratskost (LCHF)

Lågkolhydratskost (LCHF)

Känner du igen dig?

  • Mer eller mindre stillasittande?
  • Äter du ”bra” kolhydratskällor som framförallt frukt? (vilket är sötare än den historiskt sätt varit)
  • Upplever du hög stress, vilket ger sug efter snabb energi och behöver en strategi för att motstå det impulsiva sötsuget?
  • Inte stressad, men känner igen sötsuget och är i behov av en väg med tydlig strategi därifrån?

Vad innebär lågkolhydratkost?

Lågkolhydratskost innebär en kost med mycket låg andel kolhydrater, måttlig mängd protein och frikostigt med bra hälsosamma fetter. Exakta andelar beror på genetik, kroppsliga obalanser eller inte, livsstil och eventuellt fysisk aktivitet.  Lågkolhydratskosten är naturligt hälsosam och ramverkets stora ”Why?” är att vi tar kontroll över vårt blodsocker (Läs mer i boken "Bli din egen hälsoingenjör"). Har du inte provat denna kost och känner igen dig i något av påståendena ovan och/ eller nedan, är det värt att prova. Ett tips, om man är bekväm med det, är att använda en app och matvåg, där det blir tydligt och enkelt att se andelen makroämnen (fett, protein och kolhydrater).

  • Är socker- och matberoende
  • Vill effektivt bränna maximalt med fett
  • Har en inflammatorisk sjukdom
  • Har ett metabolt syndrom och/ eller övervikt
  • Tränar extrem uthållighet

Bra riktmärken är:

  • Inget ris, pasta, potatis eller andra stärkelserika källor 
  • Undvik mejeriprodukter 
  • Rikligt med ovanjordsgrönsaker, ca 10-20g kolhydrater (makroämnen)

Näringsvärdet påverkas

Eftersom vår mat är mer eller mindre processad så påverkas näringsvärdet. Maten är mindre näringsrik och trots att vi äter ren mat räcker det inte alltid. Vill vi uppnå optimal läkning och hälsa, krävs det idag kosttillskott av hög kvalitet. Jonas Bergqvist, hälsoexpert och en av grundarna till Upgrit, menar att det finns framförallt fyra näringsområden vi bör ha extra koll på. 

  1. Magnesium
  2. Vitamin D
  3. Omega 3
  4. Prebiotika/Probiotika 
 Läs mer


2020-03-20

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter