Kosttillskott på nätet | Störst på Biohacking | Maximal fysisk och mental prestation

Köp- och leveransvillkor

 

- Priser

Moms ingår i priset med 6% för böcker, 12% för livsmedel och 25% för övriga produkter. Svensk moms 25% betalas ej i samband med köp om du beställer från Norge. Tullavgift betalas enligt rådande tullregler.

 

- Betalningsalternativ

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

Kontaktinformation till Klarna

https://www.klarna.com/se/kundservice/

Telefon 08-12012010

Klarna hanterar alla frågor som rör din betalning

Paypal

Försöker du handla från länder där vi inte har aktiverat Klarna Checkout (utanför Sverige) så använder vi Paypal som betalsätt. Har du frågor kring din Paypalbetalning så kontakt Paypal direkt. www.paypal.com

 

 

- Leveransvillkor

Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar. Under högsäsong och kampanjer kan det ta längre tid. Stopptid kl 11.00 på vardagar.

Vi skickar beställningar med Postnord och DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning är 49 kr ,kostnaden för frakten redovisas i kassan. Vid ordervärde överstigande 1500 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

- Leveranstid

Vi har stoptid kl 11.00 på vardagar, en order innan 11.00 kommer normalt fram dagen efter (vardag). Leveranstid för beställningar inom Sverige är cirka 1-3 arbetsdagar beroende på kampanjer eller perioder av hög efterfrågan. Leveranstid för beställningar inom Norge, Danmark och Finland är normalt 3-7 arbetsdagar. Om någon produkt är tillfälligt slut i lager kan det ta längre tid. Detta anges då på produktsidan. Vid beställning som innehåller vara i lager samt ej i lager skickas denna när alla artiklar finns i lager. Önskas delleverans utför du separata beställningar.

- Leveranssätt

Observera att box-adresser inte fungerar som leveransadress. Samtliga beställningar inom Sverige skickas med DHL och PostNord. Samtliga beställningar från Finland eller Danmark skickas med MyPack. Beställningar från Norge skickas med FedEx. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

- Frakt

Fraktkostnaden för beställning inom Sverige är 69 kr. För beställningar under 2 kg inom Danmark, Finland och Norge är fraktkostnaden 95 kr och över 2 kg är fraktkostnaden 195 kr. Vid ordervärde överstigande 1500 kr bjuder vi på fraktkostnaden. OBS för leveranser till Norge tillkommer tullkostnad, vilket betalas direkt till fraktbolaget.

- Rabatter

En rabatt på en enskild artikel eller ett produktpaket kan aldrig kombineras med andra typer av rabatter. Det innebär att du aldirg kan få dubbel rabatt men självklart så är det det högsta rabatten som gäller. (Exempel. Produkt A är nedsatt med 5%, du har en rabattkod med 10%. Din totala rabatt blir då 10%, (inte 15%) på produkt A.

- Spåra min leverans

Vill du veta var ditt paket är. Antingen kontaktar du vår kundtjänst (här) eller så föreslår vi att du laddar ner Unifauns app (https://www.unifaun.com/sv/minapaket/) den håller koll på alla dina onlineköp.

- Reklamation och returrätt

Vill du returnera en vara så mailar du till vår kundtjänst  på info@succeeder.se eller ringer den på 0511-798244 mån-fre kl: 13 -16. Returprocessen tar totalt cirka 7 arbetsdgar. Vid eventuellt fel på produkt åtgår full ersättning.

- Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor.) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

- Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), fakturerar vi dig för fraktkostnaden.

-Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Från och med 25 maj 2018 träder EU:s nya dataskyddsförordning GDPR i kraft. GDPR ställer högre krav på hur vi som företag hanterar personuppgifter och ger dig bättre möjligheter till att påverka hanteringen. I korthet innebär detta att du,

  • Har rätt att få mer utförlig information om hur vi behandlar dina personuppgifter
  • Får stärkta möjligheter att ta del av dina personuppgifter och att, under vissa förutsättningar, få dem rättade eller raderade
  • Kan godkänna eller motsäga dig viss behandling som vi utför, till exempel för direktmarknadsföring

Upgrit och våra samarbetspartners följer lagar och regler kring GDPR. Har du frågor går det bra att kontakta oss på info@upgrit.se.

-Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

- SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter
Övrigt

Moms visas: